Híreink, rólunk írták

Aktuális turisztikai információk

Aktuális turisztikai információk

KÖTELEZŐ TURISZTIKAI ADATSZOLGÁLTATÁS

A Magyar Turisztikai Ügynökség felügyelete alatt működő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központot 2019-ben kezdte meg működését, amelyhez 2019. december 31. napjáig minden szálláshely-szolgáltatónak csatlakoznia kellett és a regisztrációt követő naptól, de legkésőbb 2020. január 1. napját követően online szálláshelykezelő szoftver segítségével naponta adatokat kell szolgáltatni.

Az NTAK adatszolgáltatás a szálláshely-szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának egyaránt jogszabályi követelménye, ezért aki az illetékes önkormányzat által kiállított érvényes működési engedéllyel rendelkezik e tevékenységre és az NTAK regisztrációt még nem végezte el, azt mihamarabb tegye meg, mert a kötelező regisztrációt és az adatszolgáltatást a területileg illetékes jegyző ellenőrzi.

Az önkormányzatok mellett a rendszerre a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, valamint a Központi Statisztikai Hivatalnak is rálátása van. A NAV a szálláshely-szolgáltatók tevékenységéhez kapcsolódó bevételi adatokhoz, a KSH pedig a statisztikai törvényben meghatározott feladatainak ellátása érdekében a jogszabályban meghatározott adatokhoz fér hozzá.

Az NTAK regisztrációt, működést, az adatszolgáltatás ellenőrzését, az adatok hozzáférhetőségét az alábbi törvények és rendeletek szabályozzák:

  • a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény
  • a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet
  • a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet

A szálláshely-szolgáltatóknak a szálláshelykezelő szoftverben azokat a hozzátartozókat, rokonokat és barátokat is kötelező rögzíteniük, akik a szolgáltatásért nem fizetnek, de vendégként jelen vannak a településen. Ilyen esetben a szállásdíjnál 0 Ft-ot kell feltüntetni.

További részletes információ: info.ntak.hu



KISFALUDY SZÁLLÁSHELYFEJLESZTÉSI KONSTRUKCIÓ – MAGÁNSZÁLLÁSHELYEK ÉS EGYÉB SZÁLLÁSHELYEK FEJLESZTÉSE PÁLYÁZAT

Balatonföldváron 84 pályázó kapott szobánként egymillió, összesen 241,7 millió forint támogatást a Kisfaludy-program magán- és egyéb szálláshelyek fejlesztését célzó pályázata keretében.

A forrásból bármilyen fejlesztés megvalósítható, lehet felújítani, bővíteni, bútorcserére, napelemre költeni, szaunát, akár kisebb medencét építeni, egyedül forgóeszköz (pl. ágynemű, függöny, törölköző) nem vásárolható belőle.

A fejlesztéseket a legtöbb szálláshely-szolgáltató a kimagaslóan jó nyári turisztikai szezon után tudta csak megkezdeni, ezért számukra egy nagyon kedvező hír, hogy a projekt megvalósítási idejét 3 hónappal, azaz 2020. március 31-ig meghosszabbították, így támogatva a pályázókat abban, hogy mindenkinek elegendő idő álljon rendelkezésére a fejlesztések befejezésére.
Ennek megfelelően a záró beszámolót is elegendő később, a projekt fizikai befejezését követő 90 napon belül benyújtani.

A záró beszámolási útmutató erről a linkről letölthető.

A Gyakori kérdésekben és a videós segédanyagagban további hasznos információk érhetők el, amelyek a projektmegvalósítás és a beszámoló benyújtásában további segítséget nyújtanak.

A Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. írásban történt tájékoztatása szerint, a Kisfaludy szálláshelyfejlesztési konstrukció – magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek fejlesztése pályázatához kapcsolódó tájékoztató táblákat postai úton minden nyertes pályázó részére megküldik.
A kihelyezendő táblák jelenleg gyártás alatt állnak, amint elkészülnek, megkezdődik a kiküldésük is. Kihelyezésükkel kapcsolatban támasztott elvárás, hogy 3 évig jól látható helyre kerüljön kihelyezésre a szálláshely területén.

Amennyiben a tájékoztató anyagokban kérdésére nem kap egyértelmű választ, az alábbi elérhetőségeken keresse a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. ügyfélszolgálatát:
Telefonszám: +36 30 725 4645, Email: info@kisfaludy2030.hu



2021. JANUÁR 1-TŐL KÖTELEZŐ A DIGITÁLIS OKMÁNYOLVASÓ MINDEN SZÁLLÁSHELYEN

Júliusban egy kormányrendelet (383/2020.) pontosította a szálláshelyek kötelező adatszolgáltatására vonatkozó új előírásokat. Ezt a módosítást augusztusban követte a részletszabályokat tartalmazó kormányrendelet, amely új kötelezettséget határoz meg a szálláshely-szolgáltatók részére. Ennek értelmében 2020. január 1-től a vendégek adatait már nem lehet kézzel rögzíteni a szálláshelykezelő szoftverben, hanem kizárólag digitálisan. Kézzel csak azokat az adatokat, információkat lehet majd felvinni a gépre, amelyeket a személyes okmányok nem tartalmaznak (pl. érkezés és távozás ideje).

A rendelet egyelőre az eszközre vonatkozó műszaki paramétereket még nem tartalmazza. A listát azokról az eszközökről, amelyeket elfogadnak a szálláshelykezelő programhoz, remélhetőleg hamarosan közzé teszik. Vásárolni kizárólag csak ezekből lehet majd.



TURIZMUSFEJLESZTÉSI HOZZÁJÁRULÁS

A turizmusfejlesztési hozzájárulásra vonatkozó veszélyhelyzeti adózási könnyítést a jogalkotó 2020. december 31-ig meghosszabbította. A turizmusfejlesztési hozzájárulást (4%) az év végéig tartó időszakra nem kell megfizetni. A bevallást tehát benyújtani sem kell a 2020. március 1-jétől 2020. december 31-ig terjedő időszakra.



IDEGENFORGALMI ADÓ

Mint ismeretes, a 2020. április 26-tól 2020. december 31-ig terjedő időszakban eltöltött vendégéjszaka utáni idegenforgalmi adót a szállásadóknak nem kell beszedniük, a megállapított adót azonban továbbra is be kell vallaniuk az adóhatóságnak, amely Balatonföldvár város esetében 500.- Ft/fő/éjszaka.



ONLINE SZÁMLA ADATSZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG

Az online adatszolgáltatási kötelezettséget 2018. július 1-jén vezették be. A NAV-hoz beküldendő számlák körét 2020-ban egyszer már bővítették, 2020. január 1-től pedig már értékhatártól függetlenül minden egyes belföldi adóalany által kiállított számlát jelenteni kell a NAV Online Számla (onlineszamla.nav.gov.hu) rendszerén keresztül. Ez történhet manuális adatfeltöltéssel vagy automatikus adatbeküldéssel (online számlázóprogram). Kézi számlatömb használata vagy online összekötéssel nem rendelkező számlázó esetén ezt manuálisan, számlánként kell megtenni. A számla rögzítésének határideje kiállítás napjától számított 4 nap.

Hírlevél A feliratkozással elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot

Segítségre van szüksége? A Tourinform iroda munkatársai várják hívását!

+36-84/540-220

vagy írjon nekünk!